سنگ پا چیست؟

4.7/5 - (20 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم شما را با سنگ پا و خواص استفاده از آن آشنا کنیم . پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا  خواص جالب و باورنکردنی استفاده از سنگ پا را  با هم مرور کنیم .

با فوران آتشفشان و  جاری شدن مواد مذاب ، گدازه هایی که به سطح زمین می رسند و سرد می شوند . این گدازه های سرد شده سنگ پا را تشکیل می دهند . در اصل سنگ پا نوعی سنگ آذرین است . گازهایی هنگام سرد شدن تکه های گدازه از آن خارج می شود ، که همین خروج گازه باعث می شود که سطح سنگ پا به شکل سوراخ سوراخ دربیاید.

استفاده از سنگ پا در گذر زمان

پیشینه استفاده از سنگ پا به قرون وسطی برمی گردد . در این زمان ابتدا رومیان و سپس مردم خاورمیانه از سنگ پا برای پاک کردن سطوح چرب و کثیف استفاده می کردند . امروزه از سنگ پا برای پاکسازی سلول های مرده پوست استفاده می شود . البته در گذشته برای پاکسازی موهای زائد نیز ار سنگ پا استفاده می شد . امروزه با تولید لوازم آرایشی جدید برای از بین بردن موهای زائد که طرز استفاده آنها بمرابت آسانتر از سنگ پاست ، دیگر در این مورد از سنگ پا استفاده نمی شود .

طریقه استفاده از سنگ پا

همانطور که گفتیم امروزه از سنگ پا بیشتر برای زدودن سلول های مرده کف پا استفاده می شود . حال آموزش استفاده از سنگ پا : برای سنگ پا کشیدن ابتدا باید کف پا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب خیس کنیم ( اگر آب دارای صابون باشد بهتر است ) . بعد از آن سنگ پا را با حرکات دایره ای و آرام به روی کف پا حرکت دهید .

در پاشنه پا که پوست ضخیم تر است ، باید زمان بیشتری صرف این کار شود . توجه داشته باشید که سنگ پا کشیدن دردی به همراه ندارد . بعد از حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه پا را شسته و خشک کنید . سپس کرم مرطوب کننده به کف پا بمالید .

 

برای اینکه لطافت پاشنه و به طور کلی کف پا حفظ شود بهتر است که حداقل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید . برای استراحت بهتر پا عمل سنگ پا کشیدن را در شب آخر هفته انجام دهید ، تا پا مدت بیشتری استراحت داشته باشد .

فواید جالب سنگ پا

سنگ پا کشیدن فواید جالبی دارد که همگی از نظر پزشکی ثابت شده اند . در ادامه شما را با این فواید عجیب آشنا می کنیم . شاید بعد از خواندن این مطلب شما هم به استفاده از این سنگ آذرین پرخاصیت روی بیاورید .

کوفتگی بدن و سردرد را از بین می برد

از آنجایی که سنگ پا سلول های مرده کف پا را تمیز می کند ؛ باعث برطرف شدن خستگی پا می شود . سنگ پا مواد را از قسمت بالای به پایین می کشد و این کار در بهبود سردرد و بعضی از بیماریهای مغز مفید است ، به این دلیل که ، استفاده از سنگ پا باعث می شود که غلظت خون اندام های بالا تنه کاهش یابد و برای سردرد و این نوع بیماری ها را مفید باشد .

سنگ پا چیست

یکی از مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که نباید از سنگ پای کهنه استفاده کرد . این کار ممکن است باعث انتقال بیماری شود . پس همیشه از سنگ پای مخصوص به خود استفاده کنید و همیشه آن را پکیزه نگه دارید .

استفاده از سنگ پا برای افزایش قد

در افرادی که در سن رشد قرار دارند ، استفاده از سنگ پا باعث تحریک هیپوفیز و به دنبال آن تولید هورمون رشد می شود . برای اینکه این مورد بهتر جواب بدهد بهتر است مقداری نمک در آب گرم ریخته و حل کنید . سپس پاها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب خیس بخورد و بعد از آن از سنگ پا استفاده کرد .

تنظیم قند خون

در قسمت پایینی پاها در بیماران دیابتی خون رسانی به درستی انجام نمی شود . به همین دلیل در این افراد ترک کف پا شایع است . به همین دلیل استفاده از سنگ پا در این مورد باعث می شود که خون رسانی بهتر انجام شود . در نتیجه اگر این عمل در روز به مدت ۱۰ دقیقه انجام شود می تواند کمک زیادی در تنظیم انسولین خون باشد .

منبع : بام پوکه

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*