طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس ابتدایی کاملترین برنامه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

طرح تدبیر مدارس ابتدایی در واقع نوعی برنامه ریزی مدیران مدارس در مقطع دبستان است که به صورت مدون و مستند سازی شده تدوین می گردد. در این برنامه ریزی اهداف و چشم انداز ها کاملا مشخص می گردد. دوستان عزیز در صورت داشتن هرگونه درخواست برای تدوین برنامه سالانه در راستای طرح تدبیر با ما تماس بگیرید. اگر فرصت کامل برای خواندن این مطلب را ندارید می توانید از لینک زیر جدید ترین برنامه های تدبیر را دانلود کنید.

برای دانلود جدید ترین برنامه های تدبیر ابتدایی کلیک کنید.

طرح تدبیر  چیست ؟

طرح تدبیر چیست ؟

به جرئت می توان گفت که طرح تدبیر یکی از مدون ترین برنامه هایی است که توجه مدیران عزیز را در سالهای اخیر به خود جلب نموده است . جالب است بدانید که در ابتدای امر قرار بود این برنامه در مدارس متوسطه اول و دوم برگذار شود. در سالهای نخست مجریان این طرح بصورت آزمایشی در مقطع ابتدایی به اجرای این برنامه پرداختند.

پس از آنکه مشخص شد که معلمان و مدیران مدارس مقطع دبستان به این موضوع علاقه پیدا نمودند . تصمیم بر این شد که این مورد را در مدارس متوسطه اول و دوم نیز اجرا نمایند. البته وجود طرح مشابهی به نام طرح تعالی مانع از این اقدام گردید. در کل نکته مهم این است که در مدارس ابتدایی مدیران توجه خاصی به اجرای برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر دارند. ایشان مستندات خود را به صورت کاملا مکتوب مورد ملاحظه مسئولان آموزشی قرار می دهند. و امتیازات خود را در این رابطه کسب می کنند.

پس تا اینجا فهمیدیم که طرح تدبیر عبارت است از یک نوع برنامه ریزی سالانه به همراه تقویم اجرایی توسط مدیران مدارس که چند و چون نقشه راه آنها را مورد توجه قرار می دهد. این نقشه راه به آنها هدف می دهد و کمک به منسجم سازی اهداف آنها می کند.

طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳

طرح تدبیر 1402-1403

طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳

قطعا چگونگی اجرا شدن طرح تدبیر نیز همانند سایر برنامه های سالانه مدیران است. در ابتدای امر نیاز است که ابلاغیه این طرح از سمت و سوی وزارتخانه آموزش و پرورش به مدارس برسد. در این ابلاغیه شیوه نامه این طرح مهم به صورت کاملا دقیق و واضح بیان گردیده است. پس از ابلاغ این بیانیه از سمت وزارتخانه نوبت به تدوین و مستند سازی این طرح می رسد.

این نوع مستند سازی تنها مربوط به مدیر نیست.بلکه سایر پست های سازمانی هم نیاز مند طراحی و تدوین این نوع برنامه و پلن هستند. در این بخش نگاهی می کنیم به پست های سازمانی دیگری که وظیفه تدوین طرح تدبیر را دارند.

  1. معاونین آموزشی
  2. معاونین پرورشی
  3. معاونان اجرایی
  4. معاونین عمومی
  5. مربیان بهداشت
  6. معلمان  ابتدایی کلیه پایه ها

در واقع علاوه بر مدیران مدارس ابتدایی کلیه سمت های ذکر شده نیز وظیفه دارند طرح تدبیر خود را نوشته و به مدیریت آموزشگاه تحویل دهند. در نهایت مدیریت با جمع آوری کلیه برنامه ها آنها را در هم ادغام نموده و تحویل اداره می دهد.

طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲

یکی از مهمترین اهداف این مقاله توجه به بخشنامه های مهم طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲ است که از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش ابلاغ گردیده است. در این نوع پلن تدبیر یکسری از جدول ها و فرم ها اصلاح شده اند و تعدادی از آنها نیز حذف گردیده اند. که البته دوستان عزیز نیاز نیست نگران باشند . چرا که تیم تخصصی ما جدید ترین برنامه های سالانه و تقویم های اجرایی را برای شما عزیزان فراهم نموده که یکی از مهمترین آنها طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲ است.

یکی از نکات مهمی که در این برنامه نیاز است به آن پرداخته شود مسئله چگونگی رسیدن به اهداف بر اساس بودجه است. چرا که متاسفانه علی رغم پیگیری های زیاد در سال تحصیلی جدید بودجه های مدارس بسیار کمتر شده است و نمیتوان آنگونه که شایسته است به آرمان ها رسید. بنابر این نیاز به برنامه ریزی دقیق است.

طرح تدبیر 403-1402

طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲

نکات الزامی در طرح تدبیر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ کدامند ؟

  1. نکات فوق العاده مهمی در طرح تدبیر ۱۴۰۲ وجود دارد که غفلت از هر یک از این برنامه ها می تواند مشکلات اجتناب ناپذیری در برنامه سالانه ایجاد کند.
  2. تدوین برنامه سالانه می بایست بر اساس امکانات مدرسه باشد.
  3. تدوین برنامه سالانه باید به صورت زمان بندی شده و منسجم باشد.
  4. از همه عوامل مدرسه در تدوین برنامه کمک گرفته شود.
  5. نوشتن برنامه سالانه می بایست بر مبنای بودجه مدرسه و حمایت های اولیا باشد.
  6. برنامه سالانه می بایست به تایید آموزش و پرورش برسد.

چه مسائلی باعث کارشکنی در طرح تدبیر می شود ؟

مسائل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش سطح کیفیت برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر شود. از این مسائل می توان به عدم همکاری عوامل مدرسه و سستی مدیر در مستند سازی کامل نام برد. مدیران مدارس وظیفه دارند که در طول تابستان به صورت کامل و دقیق این طرح را اجرایی نموده و از هر تلاشی در این راستا استفاده نمایند. همکاری مدیران در این رابطه باعث بهبود همه جانبه در پیشرفت این طرح مهم می گردد.

مدیران عزیز نگران نباشید . در صورتی که فرصت انجام این طرح بسیار مهم را ندارید و یا در مستند سازی آن دچار مشکل هستید تیم برنامه سالانه و تقویم اجرایی در این راستا به شما کمک خواهد نمود. ما در این سایت قوی ترین و دقیق ترین برنامه های تدبیر را بر اساس استاندارد های جدید برای شما عزیزان آماده و فراهم نموده ایم و در اختیارتان قرار خواهیم داد. امیدواریم شما عزیزان از برنامه های موجود در این پایگاه نهایت استفاده را ببرید.

چرا باید به مستند سازی در برنامه سالانه اهمیت دهیم ؟

دوستان عزیز ! برنامه ای که فاقد مستند سازی باشد کاملا مشخص است که فیک است. نکته ای که در آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش اهمیت زیادی برایش قائل هستند ، بحث مستندسازی طرح تدبیر است. اگر شما هم نیازمند طراحی و تدوین برنامه سالانه تدبیر هستید . قطعا این مورد را به یاد داشته باشید که برنامه شما بدون مستندسازی ارزشی ندارد. بنا بر این تاجایی که امکان دارد به پیوست نمودن تصاویر خود در رابطه با اجرایی نمودن پلن تدبیر بپردازید. قطعا این مستند سازی به شما عزیزان در رابطه با پیشرفت کا رو رسیدن به مطلوب کمک زیادی خواهد نمود. سعی کنید حتما در این رابطه از عکس ها و تصاویر واقعی استفاده کنید.

طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

طرح تدبیر مدارس ابتدایی در واقع کمک بزرگی به مدیران است که بتوانند به حداقل اهداف خود برسند. در این طرح تلاش می شود که اهداف آموزشی و تربیتی در یک راستا و به موازات هم قرار بگیرد. یکی از مهمترین نکات قابل تامل در طرح تدبیر مدارس ابتدایی اهمیت جداول در این طرح می باشد. از اهمیت جدول ها در این طرح مهم نباید غافل شد. به همین دلیل گزیده ای از توضیحات را پیرامون این جداول تقدیم شما عزیزان می کنیم.

طرح تدبیر مدارس ابتدایی

طرح تدبیر مدارس ابتدایی

موارد قابل تامل در جداول برنامه سالانه

۱️⃣🔴✨جدول شماره ۱ ⬅️ مربوط به گام های تدوین برنامه عملیاتی است و برنامه سالانه باید دقیقا بارعایت این ۵گام تهیه وتنظیم گردد.

۲️⃣🔴✨جدول شماره ۲ ⬅️نمونه والگویی پیشنهادی برای تدوین برنامه سالانه هست و مزیت آن نسبت به سایر نمونه ها سادگی وتسریع وتسهیل در تکمیل ان و بی نیازی ازپیوست ها وضمایم غیر ضروری( که بعضا در برخی نمونه ها مشاهده می شود)می باشد.
البته استفاده از سایر نمونه ها والگوههای برنامه مشروط براینکه در چهارچوب طرح تدبیر باشد آزاد هست.

۳️⃣🔴✨جدول شماره ۳⬅️مخصوص تقویم اجرایی برنامه ها و فعالیت های پش بینی شده در طول سال هست .

۴️⃣🔴✨جدول شماره ۴ ⬅️این جدول نمونه فرم پیشنهادی برای خودارزیابی بهبود فرایندهای مدیریت مدرسه می باشداین فرم برای رصد فعالیتهای پیش بینی شده در برنامه سالانه مدرسه و حصول اطمینان ازاجرای صحیح برنامه ها در مسیر تعیین شده پیشنهاد گردیده است ومربوط به خودارزیابی فرایندی است.

۵️⃣🔴✨جدول شماره ۵ ⬅️مربوط به بازدیدهای بیرونی است وتوسط ارزیابانی که به مدارس به منظور ارزیابی فرآیندي در طول سـال تحصـیلی بـا هـدف ارائـه بازخوردهـاي اصـلاحی، سـازنده وتوانمندساز در مدرسه حضور می یابند(همچنین بازرسین وبازدید کنندگان و…) تکمیل می شود.
مسئولیت ارزیابی بیرونی مدارس مجری با معاونت آموزش ابتدایی در مناطق آموزش و پرورش می باشد.

مهمترین جدول طرح تدبیر

۶️⃣🔴✨جدول شماره ۶⬅️ مربوط به خودارزیابی اولیه و پایانی است که در طول سال در دو مرحله انجام می شود اولیه و پایانی و شامل هفت ساحت زیر می باشد:
⏺ساحت تربیت دینی اخلاقی وعبادی
⏺ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی
⏺ساحت تربیت زیستی و بدنی
⏺ساحت تربیت هنری و زیبا شناختی
⏺ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای
⏺ساحت تربیت علمی و فناوری
⏺فراساحت
⛔️دوفرایند برنامه سالانه(۱۴ امتیاز) و خلاقیت(۷امتیاز) که در مجموع ۲۱ نمره هست توسط ارزیاب ارزش گذاری و داده می شود⛔️

📊۲۸۰امتیاز در اختیار مدیر است📊

🔴سقف امتیاز این فرم۳۰۱هست 🔴

✅✨ قبل از ورود به مرحلـه خـود ارزیـابی اولیه مدیر وتیم برنامه ریزی در نشست هـاي تحلیلـی از وضـعیت موجـود مدرسـه درهـریـک ازفعالیهای مندرج در جدول ۶ مطلع و اگاه می شود. و با توجه به تحلیل ها، هر یک از فعالیت هـا رااز نمره ۱تا ۷ارزش گذاري می نماید و نمره را در جدول شماره ۶تحت عنوان خود ارزیابی اولیه قرار می دهد.در پایان سال نیز مجددفرم ۶ دوباره تکمیل و فعالیتهاارزش گذاری می شود.
🌕در خود ارزیابی پایانی مدیریت مدرسه زمانی مجاز خواهد بود که به نمرات فعالیت ها در خود ارزیابی اولیه نمره اي را اضافه نماید که حتما می بایست اقدام یا اقداماتی را در قالب برنامه عملیاتی سـالانه ویـژه آن فعالیت(بجز امور جاری) پیش بینی و انجام داده باشد. در غیر این صورت همان امتیاز خودارزیابی اولیه تکرار می شود
🌕این فرم بایدپس از تکمیل نمودن در دو نسخه بهمراه برنامه سالانه(جدول۲) جهت بررسی و تایید تحویل اداره شود و پس از تایید اداره مدیر اجرای برنامه خود شروع نماید.
برای تسریع و تسهیل فرایند بررسی و تایید و همچنین ارزیابی قابلیتی در سامانه همگام ایجاد گردیده است تا این بررسی و تایید بصورت الکترونیکی انجام شود.

برنامه سالانه طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲

در برنامه سالانه طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲  رعایت و توجه به نکات زیر الزامی است.

۱-در بازبینی فعالیت ها ، هماهنگی بین فعالیت تعریف شده با ستون ساحت مربوطه ، اهداف دوره و راهکارهای سند تحول بنیادین الزامی است.

۲- با رویکرد کاهش تعدد فعالیت ها بازبینی انجام گردد به گونه ای که اهداف دوره نهایتا محقق گردد.

۳- در تعریف فعالیت ها ، عناوین برنامه های زیر نظام ها هم مورد توجه قرار گیرد.

۴- بازبینی راهکارهای سند نیز در تعریف فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد.

۵-در تعریف فعالیت ها ، سعی گردد از فعالیت های جدید و متناسب با شرایط روز استفاده شود.

۶-در تعریف فعالیت ها ،سعی گردد حتی المقدور فعالیت ها کمی پذیر باشند.

برنامه سالانه طرح تدبیر 98-99

برنامه سالانه طرح تدبیر ۴۰۳-۱۴۰۲

ابلاغ طرح تدبیر ۱۴۰۲

در ابلاغ طرح تدبیر ۱۴۰۲ نکته مهمی قابل تامل است و آن توجه بسیار مهم به فرم شماره ۶ طرح تدبیر است. در این بخش توجه شما را به بخشی از این ابلاغیه جلب می کنیم.

فرم ۶ جدید طرح تدبیر

🔴✨ساحت ها و امتیازات✨🔴

⏺🔴ساحت تعليم و تربيت اعتقادي ،عبادي و اخلاقي🔰حداکثرامتياز۴۹

⏺🔴ساحت اجتماعي سياسي🔰حداكثر۴۹ امتياز

⏺🔴ساحت علمي فناورانه🔰 حداكثر۴۲ امتياز

⏺🔴ساحت تربیت زیستی بدنی🔰 حداكثر۴۲ امتياز

⏺🔴ساحت زيبا شناختي وهنري 🔰 حداكثر ۲۸ امتياز

⏺🔴ساحت اقتصادي و حرفه اي🔰 حداكثر۳۵ امتياز

فرا ساحتي

🅾️💢امتیاز کل فرم ۳۰۱💢🅾️

📊✳️نگاهی اجمالی به فرم خود ارزیابی(شماره۶) طرح تدبیر✳️📊

⏺🌕فرم ۶ جدید🌕⏺

🔴✨ساحت ها و امتیازات✨🔴

⏺💠فرایند ها و فعالیت ها💠⏺

⏺۱🔴ساحت تعليم و تربيتو اعتقادي ،عبادي و اخلاقي🔰حداکثرامتياز۴۹
🌕تعداد فعالیت ⬅️۲۰
🎾تعداد فرایند⬅️ ۳

۲🔴ساحت اجتماعي سياسي🔰حداكثر۴۹ امتياز
🌕تعدادفعالیت⬅️ ۱۴
🎾تعداد فرایند⬅️ ۳

۳🔴ساحت علمي فناورانه🔰 حداكثر۴۲ امتياز
🌕تعدادفعالیت⬅️ ۲۳
🎾تعدادفرایند⬅️ ۲

۴🔴ساحت تربیت زیستی بدنی🔰 حداكثر۴۲ امتياز
🌕تعداد فعالیت⬅️ ۱۶
🎾تعدادفرایند⬅️ ۴

۵🔴ساحت زيباشناختي وهنري 🔰 حداكثر ۲۸ امتياز
🌕تعداد فعالیت⬅️ ۷
🎾تعداد فرایند⬅️ ۲

✨۶🔴ساحت اقتصادي وحرفه اي🔰 حداكثر۳۵ امتياز
🌕تعداد فعالیت ⬅️ ۱۲
🎾تعداد فرایند⬅️ ۳

✨۷🔴فرا ساحتي 🔰
حداكثر۵۶ امتياز
🌕تعداد فعالیت ⬅️۲۸
🎾تعدادفرایند⬅️ ۶

💎تعداد ساحت ۷💎

❇️تعداد فعالیت ۱۲۰❇️

💢امتیاز کل فرم ۳۰۱

نمونه طرح تدبیر ۱۴۰۲

دوستان عزیز و گرامی امیدوارم که توضیحات ما در این رابطه خدمت شما عزیزان قانع کننده و کامل بوده باشد. شما دوستان و سروران گرامی می تواندی نمونه های کامل طرح تدبیر ۱۴۰۲ را از سایت قدرتمند ما دریافت نموده و به صورت کامل و دقیق از آنها بهره مند شوید. سیاست سایت ما کمک به امور آموزشی فرهنگیان عزیز در رابطه با تدوین مستندات و فایل های آموزشی است.

برای دانلود جدید ترین برنامه های تدبیر ابتدایی کلیک کنید.

منبع : سایت برنامه دانلود


پروژه مهر ۱۴۰۲

اگر شما عزیزان در حال تدوین برنامه سالانه هستید ، قطعا نیازمند پروژه مهر نیز می باشید. بنابر این به شما پیشنهاد می کنیم از فایل های پروژه مهر ما نیز دیدن فرموده و از آنها استفاده نمایید.

 


درباره ما

سایت برنامه دانلود یکی از مهمترین و قوی ترین سایت های آموزشی پیرامون مسئله تدوین برنامه سالانه و تقویم اجرایی می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به این سایت مهم نیاز خود را در رابطه با تدوین برنامه سالانه و توقویم اجرایی برطرف نمایید.